Posted on Friday, August 19, 2016

School is BACK! / A Personal Post

Okay guys. So school's back and I'm actually quite excited. It's my last year of school (except the fact that I'll study at the university next year or later on) and that makes me so happy. From what I've heard (from students and teachers), 12th grade is so much calmer than 11th and I really wish that's true because 11th grade was the most energy-consuming and emotional school year ever!

So, my idea with this post was mainly to show you what courses I have this year! I don't know if this is interesting to you, but maybe to someone :)

My 12th grade courses:
Biotechnology 1 (program recess)
Physics 1 (for a few months -- it's an extended course)
Physics 2 (orientation subject)
English 7 (program recess)
Photography 1 (individual choice)
Swedish 3
History 1
Religion 1 (during the fall semester)
The graduation project (I'm writing about Alzheimer's disease)

I am very happy, and kind of relieved, that I didn't choose math this year. I actually like math (most of the time) but it wasn't necessary for me because I already have all the merit points. I went with photography instead and I think that'll be fun :)


Do you have any questions? What grade are you in? Have you started school?

2 comments:

  1. Åh vi är lika gamla! Jag ska gå: svenska 3, religion 1, engelska 7, sociologi, ledarskap, samhällskunskap 3, psykologi 2, filosofi och självklart gymnasiearbetet (har inte bestämt mig än :(() Tror året kan bli mycket lugnare än hemska tvåan - men det är inga kurser jag är taggad inför! Har redan gått historia 1 & 2 - så där finns det inget mer att hämta :( Filosofi kan nog dock bli kul!

    ReplyDelete
  2. Det ska bli jätteintressant med historia tycker jag, har inte haft det sedan 9:an! Jag ser mest fram emot engelska 7 för att vi får åka till London och för att engelska är ett av mina favoritämnen och sen hoppas jag att biotekniken blir rolig just för att jag valde det och inte något annat :) Hoppas att filosofin blir kul för dig!

    ReplyDelete