Posted on Tuesday, August 16, 2016

Top Ten Books Set in a Fantasy-ish World

Top Ten Tuesday is a weekly meme hosted by The Broke and the Bookish
This week's topic: Top Ten Books With X Setting

Top Ten Books Set in a Fantasy-ish World

My choices are not listed in any particular order.
1) Red Queen by Victoria Aveyard
2) The Selection by Kiera Cass
3) The Love That Split the World by Emily Henry
4) Throne of Glass by Sarah J. Maas

5) Unravel Me by Tahereh Mafi
6) Fire & Flood by Victoria Scott
7) The Winner's Curse by Marie Rutkoski
8) A Court of Mist and Fury by Sarah J. Maas

9) Harry Potter and the Philosopher's Stone by J.K. Rowling
10) A Game of Thrones by George R.R. Martin

What are your top ten books set in a fantasy world?

9 comments:

  1. i really want to read Love that Split the World soon! My TTT

    ReplyDelete
  2. Your last three though! Yes yes yes to those three.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I didn't mention it in the post, but the last three were listed in order (they are my favorites♥).. So YES YES YES to the last three, I agree!

      Delete
  3. Jätte svårt!! Jag tycker om Ignite Me och Destroy Me (vilket jag tycker är den bästa boken i serien trots att den är så kort!). Jag tycker även om The One i Selection-serien. Clockwork Princess är också en helt fantastisk bok. Hmmm. Warm Bodies är en av mina favoritböcker, men världen är inte så intressant. Narnia-böckerna bygger upp en fantastisk värld!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, jag måste verkligen läsa både Warm Bodies och Narnia-böckerna! Jag tycker verkligen om filmerna. Och sedan måste jag ta tag i TID-serien också. Snart förhoppningsvis :)

      Delete
    2. Narnia-böckerna är inte jätte bra, ändå. Klassiker - självklart - och mysiga, men inte så otroligt bra! Dock en otrolig värld, som sagt. Warm Bodies tycker jag ändå du verkligen borde läsa haha, storstor favorit! Uppföljade som kommer snart också! TID-serien är en av de bättre också, mycket djupare än TMI!

      Delete
  4. I love the Throne of Glass books! And the Harry potter books too obviously.
    My TTT: https://jjbookblog.wordpress.com/2016/08/16/top-ten-tuesday-70/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, the Harry Potter books are the best!

      Delete